Skip to content

Baby Shower: jak zorganizować i udekorować tę wyjątkową imprezę

W tym artykule opowiemy ci o najmodniejszym przyjęciu dla przyszłych mam i tatusiów. Ta amerykańska tradycja powoli zyskuje popularność na całym świecie. Wyjaśnimy, czym jest baby shower i jak je zaplanować, a przede wszystkim jak ozdobić miejsce, w którym odbędzie się ta wyjątkowa impreza. Stwórz dla swojego dziecka najlepsze przyjęcie powitalne w historii!

Co to baby shower?

Baby shower to impreza z okazji bliskich narodzin nowego członka rodziny. Zwyczaj ten wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych, chociaż tradycja związana z zapewnieniem ciężarnej kobiecie opieki, pomocy i rad przez doświadczone matki istniała od wieków na całym świecie.
Baby shower to impreza dla matki dziecka, organizowana przez jej przyjaciółki lub rodzinę. Oryginalnie było to wydarzenie zarezerwowane jedynie dla pań, ale ojcowie dziecka i mężczyźni z bliższej rodziny i grona znajomych coraz częściej się w nie włączają. Nikogo już nie dziwi fakt, że nieraz to oboje rodziców organizuje imprezę, by celebrować nadejście potomka wraz z bliskimi.

Zazwyczaj przyjęcie odbywa się w ostatnim trymestrze ciąży. Przyszłe mamy i tatusiowie dostają praktyczne prezenty, a goście delektują się pysznymi łakociami i grają w specjalne gry. Baby shower może wyglądać nieco inaczej, wszystko zależy od tego, gdzie się znajdujesz.

Jak zorganizować baby shower?

Jeśli planujesz imprezę baby shower, powinnaś pamiętać o kilku rzeczach.

  • Zrób i wyślij zaproszenia: Najpierw musisz zaprosić rodzinę i przyjaciół. Możesz stworzyć urocze i minimalistyczne zaproszenia z najważniejszymi informacjami: datą, godziną i miejscem imprezy. Rzecz jasna, następnie trzeba dostarczyć je odpowiednim osobom.
  • Przygotuj jedzenie i napoje: Zwykle tego rodzaju imprezy odbywają się po południu, więc upewnij się, że masz coś słodkiego dla gości: babeczki, ciastka, słodycze i oczywiście ciasto. Jeśli chodzi o coś do picia, możesz podać wodę, drinki bezalkoholowe, gorące napoje, itp. Użyj eleganckiej zastawy stołowej w kolorach dopasowanych do barw dekoracji, które wybierzesz w następnej kolejności. Talerze, kubki, obrus, serwetki… Wszystko powinno idealnie współgrać ze sobą. W Funidelii mamy wszystko, czego potrzebujesz, a także kilka dodatków ekstra, takich jak stojak na babeczki czy dekoracje na ciasta.
  • Przygotuj gry dla gości: Zabawy lub gry z gośćmi to często spotykany element przyjęcia baby shower. Ich temat zależy wyłącznie od ciebie, choć zazwyczaj jest on związany z ciążą i niemowlętami. Do najpopularniejszych gier należy zgadywanie jak duży jest brzuch przyszłej mamy, picie z butelki do karmienia na czas i quiz z wiedzy o ciąży i opiece nad noworodkiem.

Chociaż wcześniej o nich nie wspominaliśmy, w przypadku baby shower dekoracje są niezwykle istotne. Powinny być zabawne i proste. W Funidelii znajdziesz wiele wariantów ozdób do wyboru. Jest ich tak dużo, że musieliśmy stworzyć dla nich osobną sekcję w tym artykule.

Dekoracje na przyjęcie baby shower

Na pewno będziesz się dobrze bawić, przygotowując dekoracje na baby shower. Dobranie odpowiednich ozdób to jeden z najważniejszych punktów podczas planowania przyjęcia. W Funidelii znajdziesz szeroki wachlarz dekoracji baby shower. Mamy wszystko, czego potrzebujesz, abyś mogła bawić się w dobrym stylu. Przyjrzyjmy się kilku niezbędnym dekoracjom, które muszą pojawić się na twojej imprezie. Oto wszystko, o czym musisz pamiętać:

    • Wybierz motyw kolorystyczny: Najpierw musisz zdecydować, jakie kolory mają dominować na twoim przyjęciu. Możesz wybrać typowe barwy utożsamiane z płcią dziecka: różowy dla dziewczynki i niebieski dla chłopca. Jeśli to nie w twoim stylu, możesz postawić na dekoracje w różnych kombinacjach kolorów, najlepiej neutralnych: biały, fioletowy, żółty… Cokolwiek wybierzesz, na pewno znajdziesz to w naszym katalogu dekoracji i zastaw stołowych na baby shower.

    • Użyj balonów: Zawieś wszędzie różne rodzaje balonów z napisami, takimi jak „It’s a Girl”, „It’s a Boy”, lub bardziej neutralnym „Baby Shower”, jeśli nie chcesz jeszcze zdradzić płci dziecka. Możesz także zaopatrzyć się w różowe i niebieskie balony z napisem „Boy or Girl”. Jeśli organizujesz przyjęcie na końcowym etapie ciąży i już nazwaliście swoje dziecko, rozwieś w pomieszczeniu balony foliowe z odpowiednim imieniem.

    • Ozdób stół: Wspomnieliśmy już o talerzach, kubkach i obrusie, ale to nie jedyne dekoracje, jakimi możesz przyozdobić stół. Polecamy ci szczególnie specjalne dekoracje na ciasto i babeczki, stroiki w kształcie butelki do karmienia niemowląt i kolorowe smoczki.

    • Rozwieś girlandy: Nie zapomnij rozwiesić girlandy w całym pomieszczeniu. Jest tyle opcji do wyboru. Od neutralnych ozdób, zgodnych z motywem kolorystycznym całej imprezy, po bardziej charakterystyczne dekoracje. Wybierz girlandę z dużym napisem „BABY SHOWER”, metaliczne banery czy wiszące ozdoby z hasłem „It’s a Girl” lub „It’s a Boy”.

    • Stwórz upominki dla gości: Chociaż wiadomo, że to goście dają prezenty przyszłym rodzicom, warto odwzajemnić ten miły gest małym upominkiem, nawet jeśli jest to tylko symboliczny drobiazg, upamiętniający przyjęcie. Zaopatrz się w piękne pudełeczka na upominki. Możesz wybrać neutralne pojemniczki w groszki lub coś bardziej oryginalnego, na przykład pudełka przypominające wózek dziecięcy.

    • Uzupełnij wystrój miejsca, w którym odbędzie się przyjęcie pięknymi dekoracjami: Dokończ dekorowanie z pomocą dodatkowych ozdób, na przykład specjalnych naklejek lub wyjątkowej księgi gości (uwielbiamy ją), w której twoi bliscy mogą zostawić uroczą wiadomość dla jeszcze nienarodzonego maluszka.

Impreza Gender Reveal

Nowy rodzaj baby shower, który staje się coraz bardziej popularny. Przyjęcie to organizuje się w imieniu przyszłych rodziców, a głównym celem jest ujawnienie płci dziecka. Goście nie mają o niczym pojęcia, dopóki nie dotrą na miejsce imprezy.

Dekoracje Gender Reveal wyglądają niezwykle podobnie do tych, które używa się podczas baby shower, chociaż z wiadomych względów skupiają się bardziej na płci dziecka. Wcale nie muszą – możesz także stworzyć neutralną atmosferę, aby nikt nie poznał płci twojego maleństwa aż do finału imprezy. Jeśli chodzi o sposób zdradzenia wielkiej tajemnicy, możesz zorganizować podchody, albo wypuścić bukiet balonów w kolorze utożsamianym z daną płcią. Jest tak wiele opcji do wyboru!

It’s a… baby!